Strona główna


Mazowiecki o. Klubu Wartburga

Wstąp do Klubu!

Członkowie

Warszawa

Pruszków

Dotychczasowe zloty

Zapowiedzi zlotów

Klubowe gadżety

Przydatne adresy


Historia

Historia Wartburgów

Eisenach

Prototypy

Prospekty reklamowe

Produkcja/sprzedaż

Melkus


Galeria

Wartburg 1000

Wartburg 353

Wartburg 1.3

Wasze zdjęcia


Technika

Dane techniczne

Porady, Tuning

Testy Wartburga

Wykresy


Inne

Linki

Dlaczego Wartburg?

Redakcja Strony

Bibliografia

TRANZYSTOROWY ZAPŁON DLA WARTBURGA 353

Na podstawie wiadomości ze strony www.morgus.cz/w353 opracował Globetrotter XL

Powiększenie...

Na schemacie widać że są to właściwie trzy niezależne obwody dla każdego cylindra. Układ działa od pierwszego uruchomienia. Na tranzystory wykonawcze (mocy) należy dać mały radiator 8x5 cm. Kondensatory C11, C7, C3 muszą być kondensatorami impulsowymi na wysokie napięcie. Użyłem tutaj kondensatorów zapłonowych ze Skody 105 stary typ. Są łatwo dostępne i tanie. Gdy uszkodzeniu ulegnie kondensator przy okazji uszkodzeniu ulega także tranzystor wykonawczy. Ponadto rezystory R11, R22, R33 połączyłem z LED diodą wyprowadzoną na zewnątrz. Przy jej pomocy łatwo można ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu, a podczas jazdy spełnia funkcję kontrolki. Kondensatory w obudowie przerywacza zostawiłem, gdyż umożliwia to późniejsze klasyczne podłączenie zapłonu.

Powiększenie...

Powiększenie...

Przy montażu tranzystorów łatwo o pomyłkę i póĽniej układ może nie działać.

Linki do powiększeń:

Schemat

Strona poł±czeń

Strona elementów

Wartburg Zone 2001-2005 copyright by JaNN, Papieju, Leloo & Sikor