Strona główna


Mazowiecki o. Klubu Wartburga

Wstąp do Klubu!

Członkowie

Warszawa

Pruszków

Dotychczasowe zloty

Zapowiedzi zlotów

Klubowe gadżety

Przydatne adresy


Historia

Historia Wartburgów

Eisenach

Prototypy

Prospekty reklamowe

Produkcja/sprzedaż

Melkus


Galeria

Wartburg 1000

Wartburg 353

Wartburg 1.3

Wasze zdjęcia


Technika

Dane techniczne

Porady, Tuning

Testy Wartburga

Wykresy


Inne

Linki

Dlaczego Wartburg?

Redakcja Strony

Bibliografia

Wartburg i LPG

Sam rozmyślałem nad tą przebudową (i stale myślę), długo szukałem aż znalazłem jedną firmę, która się tym zajmuje chyba jako jedyna w Czeskiej Republice. Znajduje się w Studenci (okolice Nove Paky) (okolice Ostravy, trasa na Prerov - GlobetrotterXL) i nazywa się HAVEL. Mam tylko stary numer telefonu 0432 / 595 100. Cena przeróbki wynosi 16.800 Kc (coś ok. 2200 PLN - GlobetrotterXL) (16.800 Limuzyna - Tourist drożej) a zgłoszenie w dowodzie rejestracyjnym 1.700 Kc (coś ok. 220 PLN - GlobetrotterXL), gdy zgłaszasz sam lub 2.500 Kc (coś ok. 325 PLN - GlobetrotterXL), gdy zgłasza firma. Za instalację można płacić na raty. Praca silnika (jego moc itp.) zostaje taka sama (może nawet lepsza), zużycie wzrasta o 10-20% (8-10 l LPG/100km). Niestety trzeba także rozwiązać problem smarowania. Robi się to w ten sposób, że zamiast oryginalnego alternatora montuje się inny, do którego przymocowany jest zbiorniczek z olejem (2,5l). Niestety nie ma tam wskaźnika zużycia oleju (da się to jednak załatwić choćby pływakiem ze zbiorniczka płynu hamulcowego). Olej miesza się sam, sterują tym obroty alternatora (niższe 1:30 wyższe 1:40-45). Butla LPG (walec o średnicy 300mm) ma pojemność 50-40l, montuje się ją do bagażnika na bakiem. Montaż jest legalny, bo dostajesz wpis do dowodu rejestracyjnego.
Pozdrawiam, Mirek Simacek

Komentarz:
Niestety ten gość tylko pisze o firmie, która coś takiego robi. Z tego co wyczytałem gdzieś na necie na gazie jeżdżą Wartburgi w krajach skandynawskich. Od siebie mogę dodać jedynie, że słyszałem o tym, iż jest możliwość montażu mieszacza (ta puszka co to tam wszystko dochodzi do gaźnika) ze Skody 120/130. Ma ona bardzo podobny w budowie (jeśli nie ten sam co Wartburg) gaźnik - niestety mówię tu od SEDR'ze. Co do wpisów do dowodu rejestracyjnego to w Czechach podobnie jak w Niemczech masz na tablicach oddzielne nalepki na emisję spalin i że tak powiem "stan techniczny". I tam jest to wydawane nawet na kilka lat (nawet dla wiekowych Wartburgów - wiem, bo miałem przyjemność takim jeździć :-) ). Czy w Polsce będą to honorować, czy od razy przy pierwszej kontroli zabiorą dowód (a może sie nie połapią - kto to widział dwusuwa na gaz :-) ).
Co do smarowania to myślę, że można by było spróbować dostosować smarownicę z jakiegoś skuterka - sam mam coś takiego w dwusuwowym Suzuki (leję osobno olej a osobno paliwo).
W razie jakichś pytań możecie śmiało pisać. W miarę możliwości postaram się na nie odpowiedzieć.

Piszcie na adres redakcji, eisenacher@poczta.onet.pl, przekażemy Globetrotterowi co trzeba!

Wartburg Zone 2001-2005 copyright by JaNN, Papieju, Leloo & Sikor