Strona główna


Mazowiecki o. Klubu Wartburga

Wstąp do Klubu!

Członkowie

Warszawa

Pruszków

Dotychczasowe zloty

Zapowiedzi zlotów

Klubowe gadżety

Przydatne adresy


Historia

Historia Wartburgów

Eisenach

Prototypy

Prospekty reklamowe

Produkcja/sprzedaż

Melkus


Galeria

Wartburg 1000

Wartburg 353

Wartburg 1.3

Wasze zdjęcia


Technika

Dane techniczne

Porady, Tuning

Testy Wartburga

Wykresy


Inne

Linki

Dlaczego Wartburg?

Redakcja Strony

Bibliografia

           

           

           

           

                                     

Melkus

                                                                     

Na bazie Wartburga 353 powstały dwa niesamowite samochody sportowe.

Heinz Melkus projektował i produkował w latach 1959 - 1986 jednoosobowe wyścigowe bolidy oraz dopuszczane do ulicznego ruchu sportowe coupe w swojej fabryce w Dreźnie w NRD. Oba typy, Melkus Typ 64 oraz Melkus RS1000 bazowały na odpowiednio podrasowanych podzespołach samochodu Wartburg 312/353 i Trabanta.

Melkus Typ 64

Wersja 64 brała udział (z sukcesami) w wyścigach formuły Junior, formuły III i formuły E. Była wyjątkowo ceniona przez kierowców ze względu na prostą budowę i wysoką trwałość. Tak samo, jak Melkus RS1000 i dawny Wartburg 313 Sport, silnik miał zamontowane trzy gaźniki.

Melkus 64 - dane techniczne:
Silnik: Podrasowany 353.0- 3 cylindrowy, dwusuwowy, umieszczony z tyłu i napędzający tylną oś
  średnica tłoka X skok 73,5 X 78, pojemność 993 cm3
  Stopień sprężania 11:1
  3 gaźniki BVF H 362/5
  Moc 90 KM przy 6000 obr/min
Wymiary : długość: 3,80 m
  wysokość 0,70 m
  szerokość przód/tył 1,30/1,35 m
  empattement 2,30 m
  Waga 400 kg
Pojemność zbiornika paliwa : 40 litrów
    

 

   

Melkus RS1000/1200

Melkus RS1000 miał słabszy, podrasowany tylko do 70 KM silnik, odznaczał się za to stosunkowo niskim jak na tamte czasy spalaniem oraz, dzięki swej wadze, miał naprawdę niezłe osiągi. Trzeba dodać, że późna seria Melkusów RS otrzymała silnik powiększony do 1200 cm3. Melkusy RS1000 (i 1200) miały nadwozie o wyjątkowo opływowej sylwetce i drzwiach "skrzydła mewy" (gullwing). Ponieważ szkielet samochodu stanowiła przestrzenna rama kratownicowa, progi zachodziły bardzo wysoko i tak, jak w mercedesie 300 SL, Melkus RS musiał nieć drzwi podnoszone do góry. Wyprodukowano tylko ponad sto tych superbolidów, a Heinz Melkus prowadzi do dziś salon i stację obsługi i tuningu BMW w Dreźnie - Autohaus Melkus Fahrzeugart - Personenkraftwagen.

 

Melkus RS1000 - dane techniczne:

Nadwozie

Zakryte coupe

Silnik:

Podrasowany 353.0- 3 cylindrowy, dwusuwowy
  średnica tłoka X skok 73,5 X 78, pojemność 993 cm3
  Stopień sprężania 11:1
  3 gaźniki BVF H 362/5
 

Akumulator 12 V, 42 Ah

 

Prądnica- 12 V 220 W

  Moc 70KM przy 4500obr/min
 

Moment obrotowy 120 Nm przy 3500 obr/min

Wymiary/masa : długość: 4,00 m
  wysokość 1,07 m
  szerokość 1,70 m
  Masa własna 850kg (podział masy przód/tył 490/560 kg)
 

Ładowność 200 kg

 

Masa całkowita 1050 kg.

Ogumienie:

155-175 SR 13, 41/2 Jx16

Osiągi:

Prędkość maksymalna 165 km/h

 

Przyspieszenie 0-100 km/h 12 sek.

 

Zużycie paliwa 10-13 l/100 km

 

Zasięg ok. 550 km

Głośniość

w środku 93 dB

na zewnątrz 82 dB

Średnica zawracania

prawo 9,85 m, lewo 10,85 m

Pojemność zbiornika paliwa : 56 litrów

Cena 28.600 DM

    
  
 
 
Wartburg Zone 2001-2005 copyright by JaNN, Papieju, Leloo & Sikor