Strona główna


Mazowiecki o. Klubu Wartburga

Wstąp do Klubu!

Członkowie

Warszawa

Pruszków

Dotychczasowe zloty

Zapowiedzi zlotów

Klubowe gadżety

Przydatne adresy


Historia

Historia Wartburgów

Eisenach

Prototypy

Prospekty reklamowe

Produkcja/sprzedaż

Melkus


Galeria

Wartburg 1000

Wartburg 353

Wartburg 1.3

Wasze zdjęcia


Technika

Dane techniczne

Porady, Tuning

Testy Wartburga

Wykresy


Inne

Linki

Dlaczego Wartburg?

Redakcja Strony

Bibliografia

   
 

Elektroniczny obrotomierz dla Wartburga 353W*

 

Na podstawie materiałów ze strony www.morgus.cz/w353 opracował GlobetrotterXL

 

 
 

UWAGA!!!
Powyższy układ zastępuje fabrycznie wbudowany przepływomierz. Po dokonaniu przeróbki klasyczny układ przepływomierza nie będzie działał, więc zastanów się, co chcesz mieć: obrotomierz czy przepływomierz. 

Schemat jest bardzo prosty. Opiera się on na timerze, który tworzy monostabilny obwód uruchamiany impulsami z przerywacza zapłonu. Impulsy te są filtrowane za pomocą rezystora R1, diody D1 i kondensatora C1. Wyjście z obwodu monostabilnego integruje obwód D2, P1, R5 i C6.

 
     
     
 

 
 

Podłączenie:
1. Wymontować zegar
2. Otworzyć go poprzez odgięcie blachy mocującej szybkę
3. Wymontować tarczę, odgiąć zaczepy płytki drukowanej i wyjąć ją
4. Znaleźć układ A277D, który steruje pracą przepływomierza
5. Odciąć wyprowadzenia 3 i 16 od płytki drukowanej i na 3 podłączyć GND a na 16 REF, a zasilanie obrotomierza na +12V i GND. Wyjście OT połączyć z z wyprowadzeniem 2.
6. Poskładać całość.
7. Trymer P1 ustawić na maksimum a po uruchomieniu silnika trymer P2 ustawić tak, aby świeciły 3 diody (400 obrotów). Przejście z diod zielonych na żółte to ok. 3000 obrotów.

Linki do powiększeń: Strona elementów, Strona druku

 
   

*Właściwie możecie zainstalować ten układ w każdym dwusuwowym Wartburgu, musicie tylko zacząć wtedy od kompletnych podstaw, tzn. od wbudowania elektronicznego przepływomierza!

     
Wartburg Zone 2001-2005 copyright by JaNN, Papieju, Leloo & Sikor