Strona główna


Mazowiecki o. Klubu Wartburga

Wstąp do Klubu!

Członkowie

Warszawa

Pruszków

Dotychczasowe zloty

Zapowiedzi zlotów

Klubowe gadżety

Przydatne adresy


Historia

Historia Wartburgów

Eisenach

Prototypy

Prospekty reklamowe

Produkcja/sprzedaż

Melkus


Galeria

Wartburg 1000

Wartburg 353

Wartburg 1.3

Wasze zdjęcia


Technika

Dane techniczne

Porady, Tuning

Testy Wartburga

Wykresy


Inne

Linki

Dlaczego Wartburg?

Redakcja Strony

Bibliografia

Prototypy


Przez lata produkcji w fabryce Eisenach powstało wiele interesujących prototypów. Oto niektóre z nich: (pod większością obrazków kryją się powiększenia)

Prototyp półkabrioletu Bellueve z 1956 roku.


Prototyp Wartburga pick-up, z przyczepą do kompletu.


Jako alternatywę dla modelu 313 sport w 1960 roku zaprezentowano futurystyczne 313/2. Jednak odrzucono ten model ze względu na wysokie koszty produkcji i zbyt odmienny wygląd w porównaniu do linii 311/312. Pojazd miał, co ciekawe, centralnie umieszczony silnik, który napędzał tylne koła. Jednak sama jednostka była zwykłym dwusuwem serii 311.


Niesamowity model P100, który powstał na wskutek współpracy z fabryką trabanta w Zwickau. Tak, jak 313/2, miał on silnik położony przed tylnią osią i konstruktorzy mieli sporo problemów z umieszczeniem skrzyni biegów i radiatora chłodnicy. Powstały 3 sztuki tego prototypu.


To miał być następca Wartburga 312 coupe, jednak nie wszedł do seryjnej produkcji.


Prototyp Wartburga 355 z 1969 roku. Nie przepadam wprawdzie za hatchbackami (dwubryłowymi samochodami z "obciętym" tyłem), niemniej jednak projekt jest dość ciekawy. Dziekuje Panom Jerzemu Kossowskiemu i Dawidowi za korekcje informacji.


Prototyp Wartburga 610m z 1975 roku, wzorowany na skodzie (mial zapozyczyc z niej niektore czesci). Jak na tamte czasy to bardzo nowoczesny projekt. Wyeliminoano część problemów konstrukcyjnych, jak klopotliwe w wymianie felgi z szeroko rozstawionymi śrubami, jednak nadwozie zbyt odbiegało od standardowego, kanciastego i przestronnego image'u marki, że zarzucono ten projekt.


W latach sześćdziesiatych powstał Trabant Kübel (fajna, polsko brzmiąca nazwa ;-), podwyższona i pozbawiona dachu wersja trabanta, przeznaczona dla wojska i straży granicznej. W 1975 r., podobny pomysł chciały wykorzystać zakłady w Eisenach. Stworzono naprawdę fajny pojazd, oznaczony 353/400, który, poza dużym prześwitem i zwiększonym rozstawem kół, miał nadwozie z tworzyw sztucznych i mógł pływać... z użyciem wioseł! Prędkość maksymalna wynosiła ok. 95 km/h. Niestety, projekt Trabanta okazał się tańszy, przez co ten model nigdy nie wszedł do produkcji. Powstalo tylko 7 sztuk.

wartburg 1975 r.

 

 

Nie jest to prototyp, ale ostatni model Wartburga 1.3 z kwietnia 1991 roku. Ma obniżone o 25 mm zawieszenie, katalizator, 14-calowe obręcze i robione na miarę spoilery. Został podrasowany przez zachodnioniemiecką firmę Irmscher.

Wartburg Zone 2001-2005 copyright by JaNN, Papieju, Leloo & Sikor