Strona główna


Mazowiecki o. Klubu Wartburga

Wstąp do Klubu!

Członkowie

Warszawa

Pruszków

Dotychczasowe zloty

Zapowiedzi zlotów

Klubowe gadżety

Przydatne adresy


Historia

Historia Wartburgów

Eisenach

Prototypy

Prospekty reklamowe

Produkcja/sprzedaż

Melkus


Galeria

Wartburg 1000

Wartburg 353

Wartburg 1.3

Wasze zdjęcia


Technika

Dane techniczne

Porady, Tuning

Testy Wartburga

Wykresy


Inne

Linki

Dlaczego Wartburg?

Redakcja Strony

Bibliografia

Inne materiały autorstwa Radosława Pełki

Nowy System Ekonomiczny

http://www.nserp.republika.pl/

Stała kosmologiczna

http://www.bidio.republika.pl/


English version



Od wielu lat trwają prace nad przywróceniem motoryzacji silnika dwusuwowego, niektóre oścrodki badawczo rozwojowe szukają rozwiązania w stworzeniu specjalnej mieszanki paliwowo-powietrznej. Osobiście uważam, iż rozwiązanie leży w odpowiedniej konstrukcji przy zastosowaniu odpowiedniego systemu pracy silnika, tak więc mam przyjemność przedstawić Tobie drogi czytelniku koncepcję silnika dwusuwowego nowej generacji, zgłoszonego do Urzędu Patentowego RP w wersji z zapłonem iskrowym ZI i zapłonem samoczynnym ZS.

Zasadnicza rzecz jaka odróżnia silnik dwusuwowy od silnika czterosuwowego to charakterystyka obiegu gazowego a ściślej rzecz biorąc jest to różnica ciśnień w cylindrze w odniesieniu do prędkości obrotowych silnika, i tak w czterosuwowym silniku spalinowym, w chwili zamknięcia kanału dolotowego, wraz ze wzrostem prędkości obrotowej maleje ciśnienie panujące w cylindrze, natomiast w silniku dwusuwowym, pod koniec fazy przepłukiwania cylindra, wraz ze wzrostem prędkości obrotowej wzrasta ciśnienie panujące w cylindrze.

Powyższe zjawisko jest elementem kluczowym czyniącym ogromną przepaść pomiędzy silnikiem czterosuwowym a silnikiem dwusuwowym, dlatego gdyż w silniku czterosuwowym wraz ze wzrostem prędkości obrotowej poprzez spadek ciśnienia pogarsza się efektywność spalania ładunku, natomiast w silniku dwusuwowym wraz ze wzrostem prędkości obrotowej poprzez wzrost ciśnienia polepsza się efektywność spalania ładunku. Dotyczy to efektywności spalania w silnikach z zapłonem iskrowym jak również w silnikach z zapłonem samoczynnym.

W Silnikach dwusuwowych nowej generacji zastosowano taki sam systemem olejenia jak w silniku czterosuwowym, a cechy którymi silniki dwusuwowe VIRX2zs i VIRX2zi przewyższają silniki czterosuwowe są następujące:

 

  • Znacznie prostsza konstrukcja
  • Znacznie niższy stopień awaryjności
  • Ze względu na lepsze spalanie, niższa toksyczność spalin
  • Możliwość zastosowania adiabatyzacji podnoszącej sprawność energetyczną
  • Znacznie wyższa moc w odniesieniu do pojemności skokowej i gabarytu silnika ( z 1000cm3 cylindrów roboczych uzyskuje się moc jaką wolnossący silnik czterosuwowy uzyskuje przy 4000cm3 )
  • Znacznie wyższa sprawność energetyczna silnika z zapłonem iskrowym przy wysokich prędkościach obrotowych (w silniku dwusuwowym przy prędkości obrotowej 7000 obr/min. całkowite objęcie płomieniem cylindra o średnicy 80mm, następuje około 20o poza GMP tłoka, natomiast w wolnossącym silniku czterosuwowym rozprzestrzenianie się płomienia jest tak powolne, że przy tej prędkości obrotowej, całkowite spalenie następuje pod koniec suwu pracy i to tylko w przypadku maksymalnego obciążenia silnika, czyli przy maksymalnie otwartej przepustnicy i przy maksymalnym dawkowaniu paliwa)
  • Znacznie niższy koszt produkcji urządzenia.
  •  

    Prowadzenie prac badawczych, za zgodą autora.

    Poszukiwane jest źródło finansowania budowy prototypów.

    Autor: Pełka Radosław e-mail: virp2@poczta.onet.pl

    Wartburg Zone 2001-2005 copyright by JaNN, Papieju, Leloo & Sikor