Strona główna


Mazowiecki o. Klubu Wartburga

Wstąp do Klubu!

Członkowie

Warszawa

Pruszków

Dotychczasowe zloty

Zapowiedzi zlotów

Klubowe gadżety

Przydatne adresy


Historia

Historia Wartburgów

Eisenach

Prototypy

Prospekty reklamowe

Produkcja/sprzedaż

Melkus


Galeria

Wartburg 1000

Wartburg 353

Wartburg 1.3

Wasze zdjęcia


Technika

Dane techniczne

Porady, Tuning

Testy Wartburga

Wykresy


Inne

Linki

Dlaczego Wartburg?

Redakcja Strony

Bibliografia

Niedomagania układu zasilania - Wartburg 312/353/353W

Objawy Przyczyny Sposób naprawy
Silnik nie rozwija pełnej mocy niedostateczny dopływ paliwa do gaźnika oczyścić pompę paliwa
oczyścić sitko przewodu zasilającego i sprawdzić drożność przewodów zasilających
sprawdzić stan iglicowego zaworu odcinającego w gaźniku
zanieczyszczony gaźnik lub zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej oczyścić gaźnik, ustawić właściwy poziom paliwa w komorze pływakowej
przedostawanie się powietrza przez nieszczelność w połączeniu gaźnika z silnikiem dokręcić gaźnik lub wymienić uszczelkę
zalewanie trzeciego cylindra od strony sprzęgła paliwem uszkodzona przepona pompy paliwa, wymienić
niecałkowicie wyłączone ssanie wcisnąć do oporu gałkę ssania, a jeśli jest wciśnięta, sprawdzić zamocowanie cięgła
zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej sprawdzić lub ew. wyregulować
przepustnica gaźnika nie otwiera się całkowicie sprawdzić cięgła i stopień uchylenia przepustnicy, skasować luzy w połączeniach cięgieł
Silnik pracuje nieregularnie lub nagle się zatrzymuje pusty zbiornik paliwa zatankować
paliwo nie dopływa w dostatecznej ilości do gaźnika na skutek zanieczyszczenia sitka przewodu zasilającego lub przewodów zasilających oczyścić sitko przewodu zasilającego i sprawdzić drożność przewodów zasilających
zanieczyszczony filtr powietrza oczyścić lub wymienić
zanieczyszczona główna dysza paliwa w gaźniku oczyścić gaźnik
uszkodzona lub zanieczyszczona pompa paliwa oczyścić ew, wymienić pompę
Silnika nie można uruchomić pusty zbiornik paliwa zatankować
uszkodzone cięgło ssania naprawić lub wymienić
paliwo nie dopływa do gaźnika na skutek zanieczyszczenia układu oczyścić sitko przewodu zasilającego i sprawdzić drożność przewodów zasilających
źle wyregulowane obroty biegu jałowego wyregulować obroty biegu jałowego
przedostawanie się powietrza przez nieszczelność w połączeniu gaźnika z silnikiem dokręcić gaźnik lub wymienić uszczelkę
woda w gaźniku (szczególnie przy niskich temp. na zewnątrz) lub zanieczyszczone kanały ssania oczyścić gaźnik
uszkodzona pompa paliwa naprawić lub wymienić
Zbyt wysokie obroty biegu jałowego niewłaściwe ustawienie śruby oporowej przepustnicy wyregulować obroty biegu jałowego śrubą oporową
źle wyregulowane obroty biegu jałowego wyregulować obroty biegu jałowego
Nieregularne obroty biegu jałowego zanieczyszczenie dyszy paliwa biegu jałowego oczyścić gaźnik, szczególnie dyszę paliwa biegu jałowego
nie wyłączone ssanie wyłączyć ssanie
źle wyregulowane obroty biegu jałowego wyregulować obroty biegu jałowego
zalewanie trzeciego cylindra od strony sprzęgła paliwem uszkodzona przepona pompy paliwa, wymienić
zanieczyszczone lub zatkane otworki, którymi dopływa paliwo do gardzieli na biegu jałowym silnika oczyścić gaźnik
Nadmierne zużycie paliwa przez samochód nie wyłączone ssanie wyłączyć ssanie
rozkalibrowana główna dysza paliwa w gaźniku wymienić na oryginalną główną dyszę paliwa
niewłaściwy poziom paliwa w komorze pływakowej lub przelewanie gaźnika sprawdzić, ew. wymienić, sprawdzić działanie iglicowego zaworu odcinającego i ew. wymienić
wycieki paliwa na skutek nieszczelności gaźnika, pompy lub przewodów zlikwidować nieszczelności

Autor: Marselus (na podstawie książki "Naprawa Samochodów WARTBURG", Z. Winnicki, P. Woźniak Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, wyd. III Warszawa 1978r)

Wartburg Zone 2001-2005 copyright by JaNN, Papieju, Leloo & Sikor