Strona główna


Mazowiecki o. Klubu Wartburga

Wstąp do Klubu!

Członkowie

Warszawa

Pruszków

Dotychczasowe zloty

Zapowiedzi zlotów

Klubowe gadżety

Przydatne adresy


Historia

Historia Wartburgów

Eisenach

Prototypy

Prospekty reklamowe

Produkcja/sprzedaż

Melkus


Galeria

Wartburg 1000

Wartburg 353

Wartburg 1.3

Wasze zdjęcia


Technika

Dane techniczne

Porady, Tuning

Testy Wartburga

Wykresy


Inne

Linki

Dlaczego Wartburg?

Redakcja Strony

Bibliografia

Niedomagania układu chłodzenia - Wartburg 1000/353/353W

Niedomagania układu chłodzenia
Objawy Przyczyny Sposób naprawy
Zbyt powolne nagrzewanie się i za niska temperatura silnika uszkodzenie lub wadliwa praca (wskutek zanieczyszczeń) termostatu sprawdzić działanie termostatu, niesprawny wymienić
Zbyt wysoka temperatura cieczy chłodzącej wycieki płynu chłodzącego wskutek nieszczelności złączy przewodów, uszkodzeń chłodnicy lub uszczelnień sprawdzić wzrokowo czy wycieka woda z poszczególnych elementów układu, sprawdzić stan pierścieni zaciskających przewody
ubytki cieczy chłodzącej wskutek uszkodzenia zamknięcia wlewu chłodnicy sprawdzić zamknięcie wlewu chłodnicy
uszkodzenie lub wadliwa praca (wskutek zanieczyszczeń) termostatu sprawdzić działanie termostatu, niesprawny wymienić
zły naciąg paska klinowego wyregulować naciąg paska klinowego
wadliwe działanie czujnika lub wskaźnika temp. (szczególnie w modelach z LED`owym wskaźnikiem) wsprawdzić i wymienić wadliwy element
zbyt gruba warstwa kamienia kotłowego (w przypadku używania jako płynu - wody) na ściankach układu (szczególnie w rurkach chłodnicy) usunąć kamień kotłowy, przemywając układ
częśc rurek zaślepiona podczas naprawy chłodnicy wymienić chłodnicę
zamknięta żaluzja wlotu powietrza (dot. 312, 312/1 i 353 z chłodnicą za silnikiem) otworzyć żaluzję
brudna lub zaklejona zewnętrzna strona chłodnicy umyć chłodnicę
Zbyt niska temperatura cieczy chłodzącej uszkodzenie lub wadliwa praca (wskutek zanieczyszczeń) termostatu sprawdzić działanie termostatu, niesprawny wymienić
małe obciążenie silnika w bardzo niskiej temp. Otoczenia zamknąć żaluzję chłodnicy (model 353 i 312/1) lub żaluzję wlotu powietrza (model 312) i założyć pokrowiec na atrapę chłodnicy
wadliwe działanie czujnika lub wskaźnika temp. (szczególnie w modelach z LED`owym wskaźnikiem) wsprawdzić i wymienić wadliwy element
Hałaśliwa praca pompy lub wałka wentylatora zużyte lub uszkodzone ułożyskowanie (sprawdzić dokładnie, czy to czasem nie łożyska alternatora) sprawdzić stan łożysk, niesprawne wymienić
     
Autor: Marselus (na podstawie książki "Naprawa Samochodów WARTBURG", Z. Winnicki, P. Woźniak Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, wyd. III Warszawa 1978r)
Wartburg Zone 2001-2005 copyright by JaNN, Papieju, Leloo & Sikor