Strona główna


Mazowiecki o. Klubu Wartburga

Wstąp do Klubu!

Członkowie

Warszawa

Pruszków

Dotychczasowe zloty

Zapowiedzi zlotów

Klubowe gadżety

Przydatne adresy


Historia

Historia Wartburgów

Eisenach

Prototypy

Prospekty reklamowe

Produkcja/sprzedaż

Melkus


Galeria

Wartburg 1000

Wartburg 353

Wartburg 1.3

Wasze zdjęcia


Technika

Dane techniczne

Porady, Tuning

Testy Wartburga

Wykresy


Inne

Linki

Dlaczego Wartburg?

Redakcja Strony

Bibliografia

Niedomagania sprzęgła - Wartburg 312/353/353W

Objawy Przyczyny Sposób naprawy
Po wciśnięciu pedału sprzęgła zgrzyty podczas właczania wstecznego biegu wadliwe wyregulowanie luzu jałowego pedału sprzęgła wyregulować luz
uszkodzona linka łaczaca pedał sprzęgła z mechanizmem wyłączającym wymienić linkę
klejenie się tarczy sprzęgła wskutek jej zaolejenia wymienić okładziny tarcz sprzęgła
uszkodzenie mechaniczne tarczy sprzęgła wymienić tarczę
Po zwolnieniu nacisku na pedał występuje poślizg sprzęgła (nieproporcjonalny wzrost prędkości obrotowej wału korbowego do prędkości jazdy) zanieczyszczenie olejem powierzchni ciernych tarczy sprzęgła wymienić okładziny tarczy sprzęgła
wadliwe wyregulowanie luzu jałowego pedału sprzgła wyregulować luz
uszkodzona linka łącząca pedał sprzęgła z mechanizmem włącząjacym wymienić linkę
uszkodzenie sprężyn dociskowych sprzęgła wymienić sprężyny dociskowe
nadmiernie zużyte okładziny tarczy sprzegła wymienić okładziny
Szarpanie pojazdem podczas włączania sprzęgła (zwalaniania nacisku na pedał sprzęgła) wadliwe wyregulowanie dźwigienek włącząjacych sprzęgła ustawić dzwigienki na jednakową odpowiednią wysokość
poluzowanie nitów łączących poszczególne elementy tarczy sprzęgła wymienić tarczę
uszkodzenie sprężyn amortyzatora drgań skrętnych tarczy sprzęgła wymienić tarczę
nadmierne luzy na wielowypuście tarczy sprzęgła wymienić tarczę i ewentualnie wałek sprzęgłowy skrzynki biegów
duże bicie osiowe tarczy sprzęgła (powyżej 1,0 mm) tarcze prostować; jeżeli to nie pomoże - wymienić
zanieczyszczenie olejem powierzchni ciernych tarczy sprzęgła wymienić okładziny tarczy
uszkodzona lub obluzowana poduszka, przez którą zespół jest mocowany do powierzchni ramy wymienić lub dokręcić poduszkę zawieszenia
postrzępiona linka wyłączania sprzęgła wymienić linkę
obluzowany uchwyt pancerza liniki przy zespole napędowym dokręcić uchwyt
Stuki i szumy przy wciśniętym pedale sprzęgła i pracującym silniku uszkodzenie łożyska lub pierścienia wyciskowego sprzęgła wymienić łożysko wyciskowe względnie pierścień
nadmierne luzy w łożysku tocznym (model 353), w ktorym jest osadzona końcówka wałka sprzęgłowego wymienić łożysko

Na podstawie książki Z. Winnickiego "Naprawa samochodów Wartburg 353;", Warszawa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 1985 r. - JaNN

Wartburg Zone 2001-2005 copyright by JaNN, Papieju, Leloo & Sikor